Тиждень знань Правил дорожнього руху на тему: «Вивчаємо, знаємо, виконуємо!»

Згідно з наказом по ЗДО «Джерельце» від 09.11.2021 №14 з 13.09.2021 по 17.09.2021 у закладі дошкільної освіти було проведено Тиждень знань Правил дорожнього руху (за планом). Метою проведення Тижня є поліпшення якості освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; пропаганди безпечної поведінки на дорозі.

Тиждень знань Правил дорожнього руху на тему: «Вивчаємо, знаємо, виконуємо!»

ПОНЕДІЛОК: «ДЕНЬ СВІТЛОФОРА»/Files/images/н.png

Мета: продовжувати знайомити дітей зі світлофором. Продовжувати знайомити дітей з призначенням світлофора і значенням його сигналів. Закріплювати знання правил вуличного руху. Дати поняття про транспортний (площинний) пішохідний світлофор, вчити визначати за сигналом світлофора, як потрібно діяти.

1. Дид. гра «Збери світлофор»

Мета гри: вчити вибирати потрібні геометричні фігури за кольором і викладати їх у певній послідовності за зразком вихователя.

2. Слухання вірша Інни Котовської «Світлофор».

Мета: закріпити знання дітьми сигналів світлофора, розвивати пам'ять дітей.

«Світлофор».

Світлофор - наш помічник,

Помагати всім він звик,

Світить він чарівним світлом

Вдень і ніч, у дощ і вітер.

Світлофор, світлофор,

Весело моргає,

Перейти дорогу всім

Нам допомагає!

Як горить червоне око,

Зупинись, не йди, чекай.

Бачиш жовте засвітилось-

Ще постій , не поспішай.

А засвітиться зелене

Ти вперед сміливо йди.

Подружись зі світлофором,

Щоб не трапилось біди.

3. Бесіда за змістом вірша:

- Для чого потрібен світлофор?

- На який колір світлофора потрібно переходити вулицю?

- На який колір світлофора переходити дорогу не можна.

- Що означає жовтий сигнал світлофора?

-Чи зрозуміли ви з цього вірша, яка тема нашого заняття?

Правильно, сьогодні ми з вами будемо говорити про правила дорожнього руху. Всі люди, великі і маленькі, як тільки вони вийдуть з дому на вулицю, одразу ж стають пішоходами.

-Як ви гадаєте, чи легко бути пішоходом?

-А що тут важкого?

-Так, це вірно. Вулиця- це не парк, а шосе – це не стежка. Справжній пішохід – це той, хто спокійно йде по шумній вулиці, не лякається автомобілів, автобусів, мотоциклів. Веде себе на вулиці впевнено, не заважає машинам і сам ніколи під машину не потрапить.

-Діти, а скажіть мені, чим відрізняються один від одного водій, пішохід та пасажир?

-Пасажир – це хто?

-Водій – це хто?

-Пішохід – це хто?

4. Запропонувати дітям зробити аплікацію світлофора.

Мета: закріпити знання сигналів світлофора, продовжувати вчити вирізати предмети округлої форми.

У вас на столах лежать світлофори, але в них не вистачає кольорів. Давайте ми виріжемо кола потрібних кольорів і приклеємо до світлофорів. Яким чином ми можемо отримати коло з квадрата?

- Так, молодці. Подивіться, як я виготовлятиму свій світлофор.

- Ну а тепер ви робіть світлофори. Які кольори ви використаєте?

- В якому порядку ці кольори мають стояти?

- Так. А перед початком роботи давайте зробимо пальчикову гімнастику, щоб ваші ручки гарно працювали.

Пальчикова гімнастика.

Добрий день, добрий день,

Пальчики сказали.

Ми сьогодні всіх малят

Радо привітали.

5. Рухлива гра: «Червоний, жовтий, зелений».

Мета: закріпити вміння діяти в залежності від сигналу світлофора. Вчити дітей починати рух і зупинятися на певний сигнал світлофора. Дидактичні ігри з вивчення правил дорожнього руху.

Матеріал: Великі і маленькі кола червоного, жовтого, зеленого кольорів.

Ігрові правила: Вихователь роздає дітям, які стоять у колі кружечки різного кольору і розміру.Коли вихователь показує великий кружечок червоного кольору, до нього підходять ті діти, у кого в руці таке ж коло. Дитина називає розмір і колір свого кола, та що означає цей колір на світлофорі. Гра продовжується до тих пір, поки до вихователя не підійде останній дитина. Помилки виправляються по ходу гри.

6. Гра «Світлофор в гостях у дітей».

Мета: закріпити уявлення дітей про світлофорі, його значення для пішоходів і водіїв.

Хід гри. Діти діляться на дві групи – «автомобілі» й «пішоходи». «Світлофор» стає у центрі зали. Коли він показує червоний сигнал «пішоходи» довільно танцюють на місці під веселу музику, а «автомобілі» рухаються по дорозі; показує жовтий колір усі діти зупиняються. На зелений діти «пішоходи» підскоком рухаються наназустріч один одному, а діти-машини» пританцбовують на місці.

ВІВТОРОК: «ДЕНЬ ДОРОЖНЬОГО ТРАНСПОРТУ».

Мета: познайомити дітей з різними видами транспорту ,познайомити з правилами поведінки в громадському транспорті, розвивати вміння знаходити ознаки і відмінності видів транспорту, (наземний, підземний, повітряний, морський) вміти називати їх .Расширяти знання дітей про пасажирський транспорт, про те, що автобуси, тролейбуси зупиняються на спеціальних зупинках біля тротуарів, ознайомити з правилами поведінки при очікуванні транспорту.

1. Розглядання фотографій і ілюстрацій із зображенням транспорту, що бачили діти на вулицях.

2. Дид. гра «На чому я подорожую?»

Мета: закріплювати та уточнювати уявлення дітей про призначення різних видів транспору, особливості конструкції та руху, виховувати вміння допомагати одне одному.

Хід гри

Картинки(іграшки) заховані в різних місцях кімнати (майданчика). Діти повинні знайти їх. Той хто знайшов їх, вирушає у подорож, імітуючи особливості руху транспорту.Супутниками стають ті діти, які не знайшли картинок. Дорогою малята вигадують пригоди, які трапилися з ними під час подорожі та розповідають їх повернувшись.

3. Розвага « Транспорт ми знаємо, правила вивчаємо»

Мета :закріплювати уявлення дітей про транспорт, вмінню опису (загадки) впізнавати предмети;вчити правила дорожнього руху; розвивати кмітливість, швидкість мислення і мовленнєву активність.

Вихователь:Ми з вами розмовляли про транспорт, спостерігали за його рухом по дорозі, а зараз пограємо в гру, яка називається «Вгадай транспорт». Послухайте правила гри. Я буду загадувати загадки про транспорт, а ви повинні подумати і правильно їх відгадати. Хто першим правильно відгадає, про який транспорт іде мова у загадці, отримує картинку з його зображенням.

У кого в кінці гри буде більше картинок, той і переможе.

загадки

По вулицях міста безперервно рухається транспорт, щоб ніхто не потрапив під машину і не було аварії, всі повинні дотримуватися правил дорожнього руху. Ці правила повинні знати водії автомобілів і автобусів, мотоциклісти і велосипедисти. Ці правила повинні добре знати і всі пішоходи: дорослі та діти, школярі та дошкільнята.

Правило № 1.Переходити вулицю можна тільки по пішохідних переходах. Вони позначаються спеціальним знаком "Пішохідний перехід".
Правило № 2.Якщо немає підземного переходу, ти повинен користуватися переходом зі світлофором.

Правило № 3.Не можна переходити вулицю на червоне світло, навіть якщо немає машин.
Правило № 4.Переходячи вулицю, завжди треба дивитися: спочатку - наліво, а дійшовши до середини дороги - праворуч.
Правило № 5.Найбезпечніше переходити вулицю з групою пішоходів.
Правило № 6.Ні в якому разі не можна вибігати на дорогу (навіть якщо ти дуже поспішаєш). Перед дорогою треба зупинитися.
Правило № 7.Не можна грати на проїжджій частині дороги і на тротуарі.
Правило № 8.Автобуси, тролейбуси і трамваї небезпечно обходити як спереду, так і ззаду. Треба дійти до найближчого пішохідного переходу і по ньому перейти вулицю.
Правило № 9.Поза населених пунктів дітям дозволяється йти тільки з дорослими по краю дороги (по узбіччю) назустріч машинам.

4. Гра «Побудуємо гараж для автомобілів».

5. Рухливі ігри: «Горобчики і автомобілі», «Автобус».

6. Познайомити дітей з правилами поведінки в транспорті (поступатися місцем старшим, стареньким, сидіти спокійно, розмовляти пошепки).

СЕРЕДА: «ДЕНЬ ПРОЇЖДЖОЇ ЧАСТИНИ »

Мета: познайомити дітей з поняттям «дорога», частинами дороги - тротуар, проїжджа частина. Познайомити з правилами поведінки на вулиці.

1. Бесіда: «Ми знайомимося з вулицею».

Мета: познайомити дітей з дорогою і її частинами (на макеті).

2. Запропонувати дітям розглянути карту села, поговорити про те, які вулиці діти знають.

3. Гра - естафета «Звивиста дорога».

Хід гри: на лвох доріжках розставити рівномірно кеглі. Діти діляться на дві команди.Гравці кожної команди по черзі «змійкою» ідуть між кеглями. Перемагає та команда , всі члени якої швидше подолають перешкоди

5. Запропонувати дітям побудувати вулицю, будинки на ній (продовжувати вчити правильно використовувати будівельний матеріал, правильно називати його - цеглинки, кубики, бруски.)

6.Бесіда «Чи може транспорт буди шкідливим?»

Бесіда “Транспорт і екологія ”

Велосипед і самокат — це екологіч­ний транспорт, тобто такий, що не шкодить природі. Вони не викидають у повітря вихлопні гази, не зали­шають слідів мастила і бензину, не створюють гуч­ного шуму, на відміну від автомобілів, літаків, поїз­дів, кораблів. Керуючи велосипедом чи самокатом, людина має докладати власних зусиль: крутити пе­далі, відштовхуватися ногою, тримати рівновагу — це чудова зарядка для організму. Тож ці транспортні засоби не лише не шкідливі, а й корисні і для люди­ни, і для довкілля!

Якби всі пересувалися на велосипедах та само­катах, то повітря навколо нас було б значно чисті­шим. До речі, кілька разів на рік у нашій країні про­водиться акція “Велосипедом на роботу”, коли всі охочі дістаються до своїх робочих місць на велоси­педах. Цього року навіть мер столиці пересів зі сво­го авто на велосипед. А ви хотіли б їздити до дит­садка на велосипеді чи самокаті? Чому? Куди ви не можете поїхати на велосипеді чи самокаті? Чому? Коли ці види транспорту використовувати недореч­но? Чому? (Відповіді дітей).

То чи можемо ми обійтися без інших видів тран­спорту? Чому? (Міркування дітей). Справді, море на самокаті не перепливеш і не перелетиш, хворого у лікарню велосипедом швидко не відвезеш, та й з однієї країни в іншу можна цілий рік їхати! Які види транспорту стають нам у пригоді в цих випадках? Відповіді дітей).

Рухлива вправа “На землі, в повітрі, на воді”

Вихователь показує слайди із зображеннями землі, води, повітря. Під час демонстрації на екрані того чи іншого слайду, діти символічно показують способи пересування різних видів транспорту: наземний — присідають, водний — “пли­вуть", повітряний — “летять”.

Дихальна вправа “Прощальні гудки пароплава ”

Демонструється слайд із зображенням пароплава. Діти імітують його звуки, дмухаючи у ковпачки від фломастерів.

Вихователь. Коли пароплав гуде? Навіщо? А що замінює гудок в автомобілях? Велосипедах? Коли сигнал попередження використовують ці види тран­спорту?

Чому гудок треба використовувати обережно? (Різкий звук гудка може налякати пішоходів та інших водіїв, і це може призвести до аварії).

Бесіда “Транспорт, який не шкодить”

Вихователь. Бачите, кожен вид транспорту має своє призначення і дуже допомагає людям. Прикро, що при цьому він завдає шкоди природі й нашому здоров’ю. Як же розв'язати цю проблему? (Припущення дітей). Винахідники всього світу пра­цюють над створенням екологічного транспорту — швидкого та зручного. Так, уже винайдено елек­тромобіль, який приводить у рух електродвигун з живленням від акумулятора (він накопичує елек­тричну енергію, а потім віддає її); монокар — по­єднання автомобіля і мотоцикла (таке собі неве­личке авто на двох колесах), він потребує менше палива і викидає в повітря менше шкідливих газів; геліотранспорт (енергію для руху такому тран­спорту дає сонце — воно допомагає накопичувати електричну енергію у сонячних батареях): сонце- мобілі, сонячні велосипеди, електромоторні судна З сонячними батареями. (Демонструє слайди із зобра­женнями перелічених транспортних засобів).

ЧЕТВЕР: «ДЕНЬ ПІШОХОДА».

Мета: познайомити дітей з поняттям «пішохід», «пасажир», продовжувати знайомити з правилами поведінки в громадському транспорті .

1. Заучування вірша «Зебра»

Знає кожен перехожий:

Перехід на зебру схожий.

Спершу ми перевіряєм:

Поблизі машин немає?

Вліво, вправо подивись,

А тоді іти зберись.

2. Гра «Навчимо ведмедика правилам дорожнього руху»

Вихователь ставить запитання, а літи дають відповіді на них.

Як називається дорога для пішоходів? (тротуар)

Як називається дорога для автомобілів? (проїжджа частина)

Для чого потрібен пішохідний перехід? (Щоб перейти дорогу)

Що потрібно робити на червоний і жовтий сигнал світлофора? (Стояти)

Що потрібно робити на зелений сигнал світлофора? (переходити дорогу)

Які автомобілі можуть їхати на будь-який сигнал світлофора?

Де потрібно чекати автобус? (на зупинці)

Як потрібно поводитися у громадському транспорті? (не кричати, не бігати, не висовувати голову з вікна ,не розмовляти з водієм)

Де можна грати дітям?

Чому не можна гратися на проїжджій частині?

Назвіть наземний вид транспорту.(повітряний, водний)

3. Бесіда «Ми – розумні пішоходи!»

Щоб попередити дорожньо-транспортні пригоди, небезпеку для здоров'я, життя, треба знати правила поведінки пішоходів і застосовувати їх:

1. не вибігати на проїзну частину з тротуару, можна лише спокійно зійти, попередньо оцінивши ситуацію;

2. ходити лише тротуарами, дотримуючись правої сторони, а якщо вони відсутні — по узбіччю, обов'язково повернувшись обличчям до транспорту, що рухається, тоді не тільки водій бачитиме пішохода, а й пішохід — водія;

3. не переходити дорогу на червоне світло незалежно від наявності на ній автомобілів;

4. переходити дорогу можна лише у дозволених місцях - "зебра", підземних та надземний переходи;

5. зібравшись переходити вулицю, спочатку подивитися ліворуч, а, дійшовши до середини, - праворуч;

6. пам'ятайте, що причиною ДТП може стати не тільки наїзд автомобіля або мотоцикла, але й велосипеда. Нерідко саме велосипедисти є джерелом напруженості на вулицях, у дворах;

7. чітко визначте для себе межі території для прогулянок, вулиці переходьте тільки в групі з іншими пішоходами;

8. у разі дорожньо-транспортної пригоди надавати можливу допомогу потерпілим і повідомити про пригоду міліцію.

4. Конкурс малюнків «Ми – маленькі пішоходи»

Запропонувати дітям намалювати пішохідний перехід , дорогу, тротуар.

5. Гра: «Якщо ти загубився .» (поради дітям, що робити, якщо ти загубився).

6. Гра «Що буде якщо?...»

Пограємо в гру «Що буде, якщо...». Я вам буду здавати питання, а ви - на них відповідати. Тільки не відповідайте хором, перебивати один одного. Можна доповнювати відповіді. Отже, я починаю.

Що буде, якщо пішоходи почнуть переходити вулицю, де їм заманеться?

Діти: Водій не встигне загальмувати, і пішохід може потрапити під колеса.

Вихователь. Що буде, якщо на дорозі прибрати всі дорожні знаки?

Діти: Водій не буде знати, що його чекає попереду, і може несправиться з керуванням.

Вихователь: Що буде, якщо водій не знає сигнали світлофора?

Діти: Водій поїде на червоне світло і зіб'є пішохода.

Вихователь: Що буде, якщо водій поїде по лівій стороні проїжджої частини?

Діти: Його автомобіль зіткнеться з іншим автомобілем, який рухається правильно - по правій стороні.

П'ЯТНИЦЯ : «ДЕНЬ ДОРОЖНІХ ЗНАКІВ».

Мета: ознайомити дітей з деякими дорожніми знаками: «пішохідний перехід», «обережно діти», «підземний перехід». Для чого потрібні дорожні знаки, необхідність їх використання (розпорядчі, заборонні, наказові, знаки сервісу - діляться знаки.

1. Розглянути дорожні знаки, для чого вони потрібні.

2. «Навчимо Незнайка ПДР»

Завдання: закріпити отримані раніше знання про правила дорожнього руху; систематизувати знання по безпечній поведінці на дорогах; виховувати дисциплінованість, повагу до ПРАВИЛ дорожнього руху. Розвивати вміння формулювати свої думки, слухати один одного.

Правила: чітко пояснювати правила дорожнього руху, не повторюючись, і не перебиваючи один одного.

Вихователь розповідає дітям про Незнайку - хлопчика, який не знає, як поводитися на вулиці, і постійно потрапляє в різні неприємні ситуації.

Вихователь: Скоро Незнайко йде до школи в 1 клас і якщо він не вивчить ПДР, буде кожен день потрапляти в ці безглузді історії, спізнюватися на уроки або навіть може потрапити в лікарню. Що ж робити?

Діти пропонують допомогти Незнайку вивчити правила безпеки на дорозі.

Незнайко: Я вийшов з дому сьогодні і вирішив пограти в футбол, але у дворі нікого не було, і я пішов на вулицю, кинув м'яч, а він покотився на дорогу. Мене почали лаяти перехожі, але я ж нічого такого не зробив...

Разом з дітьми Незнайко розбирає дорожню ситуацію. Діти пояснюють Незнайку правила безпеки.

Потім я хотів перейти вулицю, але завищали гальма машин і водії почали на мене кричати. Чому вони кричали - не знаю...

Діти пояснюють, як потрібно правильно переходити вулицю.

А коли я сів в автобус, мене взагалі покарали і посадили поруч скондуктором. За що - я не знаю. Я ж нічого не робив, тільки встав на сидіння і висунув голову у вікно, щоб подивитись на машини.

Діти пояснюють Незнайку правила поведінки в громадському транспорті. Вихователь наводить ще кілька ситуацій, які діти допомагають вирішити. Наприкінці гри Незнайко дякує за допомогу і обіцяє не порушувати більше ПДР.

3. Гра збери знак .

4. Побудуй вулицю і розстав дорожні знаки.

6. Намалюй знак, який тобі сподобався найбільше.

Кiлькiсть переглядiв: 64

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.